Monday 30 March 2015

Sebzeler Teması

Süre: 50 dakika
Dağınıklık: 5

Malzemeler:

Karton yumurta kutusu
Makas
Yapıştırıcı
Yeşil boya
Bezelyeye benzer ve kutuya sığacak boyutlarda taş veya oyun hamuru da kullanabilirsiniz.
Karton kutu veya mantar pano
Sebze resimleri
Kürdan

Karşılama:

Oyuncak veya gerçek sebzeler çocuklara gösterilerek renklerinden, nerede yetiştiklerinden, bu sebzeleri yemeyi sevip sevmediklerinden bahsedilebilir. Yetiştikleri yerleri gösterebilmek için resimler de kullanılabilir. Oyuncak veya gerçek meyve sebzeler vererek sebzeleri ayırmaları istenebilir.

1- Karton yumurta kutusunu önceden fotoğrafta gördüğünüz şekilde kesip yapıştırın. Bezelye yapacağımız için yumurta kutusunun tek sırasına ihtiyacımız var.





Taşları ve kutuyu yeşile boyayıp, kuruduktan sonra bezelyeleri kutuya yerleştirin.


Biz bezelyelerin üstüne Dilay'ın istediği ifadeleri çizdik. Muhtemelen ilerde bu bezelye ailesi ile evcilik oynanacak.

2- Karton kutunun üstünü aşağıdaki gibi boyadım. Sebze resimlerini ben çizip boyadım ancak çıktı almak çok daha pratik. Çocuğunuzla beraber boyamak da başka bir alternatif.



Kutunun üstüne kürdanla delik açıp her sebzeye uygun yerleri belirledim. Daha sonra Dilay'la sebzelerin nerede yetiştiğini konuşarak bütün resimleri kürdanla kutuya sabitledik. 
Ben her sebzeden farklı sayıda hazırladım. Böylece kutunun üstündeki delikleri sayıp aynı sayıda olan sebzeyi bulmaya çalıştı. Mesela delikleri say dediğimde beş delik saydıysa, sebzeler içinde hangisinden beş tane olduğunu bulmaya çalıştı. 




Hepsini yerleştirdikten sonra bahçeden sebze toplamasını istedim. Topladığı sebzeleri kağıt tabaktan hazırlanmış sepete yerleştirdi.

Video instagram hesabında (kirmizidomatesci)


Daha sonra aynı malzemelerle başka oyunlar da oynanabilir. Sebzeleri farklı yerlere koyup hangisinin yanlış yerde olduğunu bulabilir. Mesela havucu dala, domatesi toprağın altına koyup, düzeltmesini isteyebilirsiniz.












No comments:

Post a Comment