Wednesday 18 March 2015

Sincap Teması


Süre: 50 dakika
Dağınıklık: 4

Malzemeler:

Renkli kağıtlar
Yapıştırıcı
Sincap çizimi
Boya
Pet şişe
Tuvalet kağıdı rulosu
Küçük kutu
Fıstık

Karşılama:

Her çocuğa teker teker merhaba denir. Varsa oyuncak bir sincap yoksa sincap resimleri gösterilir. Sincabın kuyruğu, dişleri gösterilir. Ben internetten ağaç kovuklarından başlarını çıkaran sincap fotoğrafları gösterdim. Sincapların topladıkları yiyecekleri bu deliklere sakladıklarını, kış geldiğinde veya acıktıklarında alıp yediklerini söyledim.

1- İnternetten yandan görünen bir sincap çizimi çıktısı alabilirsiniz. Ben yine internette rastladığım kolay sincap çizimini anlatan bir sayfa sayesinde sincabı kendim çizdim. Çocuğunuzun tercihine göre sincabı sulu boya, parmak boyası veya kuru boya ile boyayın. Daha sonra kuyruğu için renkli kağıtlardan uzun şeritler kesin. Şeritlerin uclarını hafif kıvırarak sincabın kuyruğuna yapıştırın.




2- Daha önceden pet şişede fıstıkların geçebileceği büyüklükte beş delik açtım. Pet şişe kenarı elini kesmesin diye deliklere tuvalet kağıdı rulosundan kestiğim parçaları yerleştirdim. Pet şişeyi kahverengi kağıt ile kaplayıp üstüne ağaca benzesin diye yeşil balon koydum. Her deliğin yanına bir sayı yazdım. Eğer çocuklar küçükse sayı yerine renkler de seçebilirsiniz. Renk kullanmayı tercih ederseniz ya fıstıkları boyamanız yada renkli playcorn gibi bir malzeme kullanmanız gerekebilir.
Ben bu deliklerin sincapların yuvası olduğunu söyledim. İçeride, yuvalarının üstünde yazan sayıda yavru olduğunu ve her yavru için yuvaya fıstık koymasını istedim. Fıstıkları sayarak yuvalara koyduk.


Bunu sıkılana kadar birkaç kez tekrarladık, sonrasında saymadan doğrudan fıstıkları deliklere atmayı tercih etti :) Videoyu instagram hesabında görebilirsiniz (kirmizidomatesci).

3- Ağaçta bir sürü fıstık biriktiğini, sincabın artık bunların bir kısmını yemek istediğini söyledim.
Önceden küçük bir kutu kullanarak aşağıdaki sincap kafasını hazırladım.  

Daha sonra yüksek bir yere çıkıp fıstıkları sincabın ağzına atmasını istedim. 
Dilay koltuğa çıkıp, düşmemek için koltuk kenarından destek aldı, sandalyeye çıkıp, sandalye arkasından destek alınabilir.


Video instagram hesabında. (kirmizidomatesci)

Bizim için son aşama fıstıkları toparlayıp yemek oldu :)









No comments:

Post a Comment