Monday 20 April 2015

Evdeki kuru fasulye, çekirdekle ne yapsak?

Süre: 40 dakika
Dağınıklık: 6

Malzemeler:

Kuru fasulye
Mercimek
Kabak çekirdeği
Ayçekirdeği
Geniş legolar
Kağıt
Kalem
Yapıştırıcı
Oje

Öncelikle malzemeler arasında kuru fasulye, çekirdek, mercimek sayınca başlığa "tohum teması" yazmam beklenebilir ama bilinçli olarak bu başlığı seçmedim. Tohum teması seçersem, tohumlar nereden gelir, nerede kullanılır, neye dönüşür gibi daha meşakkatli işlere girmeliydim ama taşınma, eve dönüş, kafası karışık çocuk durumları olduğu için bir şey öğrenmek yerine sadece oyun oynamayı tercih ettik. Aslında gayet didaktik başlamıştım.


Tohumları koyup hadi ayıralım dedim. Adları ne, bak bu kabak çekirdeği bal kabağının içinden çıkıyor diye ilerleyip fotoğraflar gösterecektim ama Dilay müdahele edip "böyle oyun olmaz" dedi.

Biz de şöyle devam ettik:

1- Taban olarak kullanılan geniş legoların alt taraflarını çevirdik. 


Fasulyeyi, ayçekirdeğini, kabak çekirdeğini ve kırmızı mercimeği karıştırıp önümüze aldık. Ben fasulyeyi seçtim, Dilay da kırmızı mercimeği seçti. Legoların arkasındaki çukurlara malzemeleri, teker teker alıp koyarak, ilk kim doldurursa oyunu o kazanacaktı. Tabi ki Dilay kazandı. Bir tur da ayçekirdeği ve kabak çekirdeği ile devam ettik.




2- Her ikimizin de el izlerini çizdik.


Dilay hem kendi elinin hem de benim elimin tırnaklarını yapıştırdı. Onun parmakları küçük olduğu için fasulyeyi seçtik, benim tırnaklarım için de kabak çekirdeğini tercih ettik.


Kırmızı mercimekten yüzük ve bilezik de yapıştırdık.




Daha sonra Dilay her ikimizin eline de seçtiği renkte ojeler sürdü.













1 comment:

  1. Çok güzel bir etkinlik olmuş paylaşımınız için teşekkürler. Oğlum biraz daha büyüsün bayılacağına eminim :)

    ReplyDelete